Meme büyütme, tüm dünyada ve ülkemizde en sık yapılan estetik ameliyatlardan biridir. Burada amaç, sadece memeyi büyütmek değil daha güzel bir form ve şekil kazandırmaktır.

Meme Büyütme Ameliyatı Nedir?

Meme büyütme ameliyatı, meme hacmini ve şeklini artırmak için yapılan bir operasyondur. Genellikle silikon jel veya tuzlu su dolu protezler kullanılarak gerçekleştirilir.

Meme estetiği hakkında genel bir bilgi almak için tıklayın.

Meme Büyütme Ameliyatı Kimlere Uygulanabilir?

Memeleri küçük olan veya doğum ve emzirme sonrası memesinin içi boşalan hastalara yapılabilir.

Ameliyatın yapılabilmesi için göğüslerin gelişimlerini tamamlaması şarttır.

Bu süre ise ortalama olarak 20 yaş civarıdır. Meme gelişimi tamamlanmamış olan kişilere, meme büyütme ameliyatı yapılmayabilir.

Meme Büyütme Kaç Saat Sürer?

Meme büyütme ameliyatı genellikle 1 ila 2 saat arasında sürer.

Meme Büyütme Ameliyatında Ne Çeşit İmplantlar Kullanılır?

Yaygın olarak kullanılan iki implant tipi vardır: Silikon jel implantlar ve tuzlu su dolu implantlar.

Her iki implant tipinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır. Bu nedenle doktorunuz size en uygun seçeneği önerecektir.

Meme silikonları hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınız.

Meme Büyütme Ameliyatı Öncesi

Ameliyata girmeden önceki en büyük hazırlık aslında psikolojik hazırlıktır.

Hastaneye yatmadan önce ıslak mendil, peçete alınmalıdır. Ameliyat sonrası içinse rahat giyebileceğiniz kıyafetler çantaya eklenmiş olmalıdır.

Ameliyata 12 saat kala, kişi tam beslenmeyi durdurmalıdır.

Hastaneye yatışın ardından, hasta son değerlendirilmeye alınır. Çünkü daha önceden fark edilmemiş bir rahatsızlık olabilir ya da bulaşıcı hastalık olabilir.

Bunların değerlendirilmesi için birtakım testler uygulanacaktır. Testlerin sonucu temiz çıkarsa, hastaya ameliyat önlüğü giydirilir ve ameliyathaneye alınır.

Anestezi uzmanı gelerek son kontrolleri yapar. Cerrah son kontrollerini yaparak, hastanın işleme hazır olup olmadığını kontrol eder.

Meme kısmına gereken çizimler uygulanır. Son olarak hastaya genel anestezi verilerek operasyon başlar.

Meme Büyütme
    Meme Büyütme Ameliyatı

Meme Büyütme Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Operasyonda yaygın olarak kullanılan tekniklerin başında meme protezi gelir. Hekim, hastayı muayene ederken en uygun silikon yapısını ve büyüklüğünü hasta ile konuşarak belirler. Meme büyütme ameliyatının yapılabilmesi için dört farklı kesi yapılmasına ihtiyaç duyabilir. Bunlar:

• Göğüs altında olan katlanma çizgisinden açılabilir.
    • Kol altlarından.
    • Göbek kısmından.
    • Meme ucunun çevresinden kesilere ihtiyaç duyulabilmektedir.

Göğüs büyütme ameliyatı başlamadan önce, hastaya genel anestezi uygulanır. Operasyonun ilk aşaması, göğüs kaslarının bağ dokusundan ayrılmasıdır.

Bunun amacı protez için, kasın alt kısmında yer açılmasıdır. Önceden belirlenen silikon implantlar, açılan bu yerlere yerleştirilir. Ardından steril tuzlu su işlemi yapılır.

Operasyon tamamladıktan sonra estetik dikişlerle kapatılır ve ameliyat bitirilmiş olur.

Meme Büyütme Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci

Silikon takma işlemi ortalama olarak 1 ile 1.5 saat arasında tamamlanır. Meme büyütme ameliyatı sonrası, hastalar 1 gün hastanede kalırlar. Ertesi gün taburcu olduktan sonra eve gidebilirler.

İlk hafta, hastaların evde istirahat ederek dinlenmeleri gerekmektedir. Ameliyat sonrasında hekim, hastanın sporcu sütyeni giymesini ister.

Göğüs etrafında şişmeler ve morluklar olacaktır. Bunlar ameliyatı takip eden üçüncü günden sonra yavaş yavaş azalarak gider. Bandajlarsa, işlemden 15 gün sonra açılır.

1 ay boyunca hekimin önerdiği sütyenler ve korseler aksatılmadan kullanılmalıdır. Ameliyatın etkilerini tam olarak görmek ve göğüslerin doğal görünüme kavuşması için yaklaşık 6 ay gerekir.

Ameliyattan sonraki gün yalnızca silikonun yerleştirildiği kısımda, ten renginde bir bant kalır. Bunun dışında herhangi bir pansuman ihtiyacı olmaz ve üzerine sporcu sütyeni giyilir.

Kalan bu bant çıkarılmadan da rahatlıkla banyo yapılabilir. Operasyondan 2 hafta sonra hekim bu bandı çıkarır.

Daha sonra ameliyat izlerinin tedavisi yapılabilir. 30 gün boyunca sporcu sütyeninin kullanılması gerekir.

Çünkü, bu sütyen sayesinde göğüsleriniz şekillenir.

Meme Büyütme Ameliyatı Ağrılı Mı?

Operasyon sonrası, ağrı şiddeti kişiden kişiye göre değişebilir. Bazı hastalar hafif bir rahatsızlık hissederken, bazıları orta düzeyde ağrı yaşayabilir.

Ameliyat sonrası dönemde, doktorunuz size ağrıyı kontrol etmek için reçete edilecek ilaçlar veya ağrı kesiciler önerebilir. Bu ilaçlar, ağrıyı hafifletmek ve rahatlamanızı sağlamak amacıyla kullanılır.

Meme Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

Meme ameliyatları, genellikle güvenli ve etkili olmakla birlikte, herhangi bir cerrahi prosedür gibi riskleri vardır. Bu riskler arasında enfeksiyon, kanamalar, anestezi yan etkileri ve cerrahi alanındaki doku hassasiyeti yer alabilir.

Ayrıca, meme ameliyatı sonrasında meme ucu veya meme dokusunda değişiklikler oluşabilir. Bu nedenle, potansiyel riskleri dikkate alarak doktorunuzla konuşmanız ve tüm sorularınızı yanıtlamasını sağlamanız önemlidir.

Meme Büyütme Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Genellikle meme altında veya meme başının etrafında yerleştirilen kesilerden kaynaklanan izler oluşabilir.

Cerrahınız, izleri en aza indirmek için uygun teknikleri kullanacaktır. Bu teknikler, kesilerin dikkatlice yerleştirilmesini ve dikişlerin estetik olarak kapatılmasını içerir.

Zaman içinde izler solgunlaşır, incelir ve genellikle kıyafetlerle kolayca gizlenebilir hale gelir.

Cerrahınız, izlerin görünümünü minimalize etmek için size önerilerde bulunacak ve ameliyat sonrası dönemde iz bakımı konusunda rehberlik edecektir.

Meme Büyütme Ameliyatı Fiyat 2024

Meme büyütme ameliyat fiyatlarının 2024 yılı için tabii ki de bir fiyat aralığı var, ancak net ücret bilgisi kişiden kişiye farklılık göstermektedir.

Dileyenler, muayeneye gelebilir, gelemeyenler ise WhatsApp üzerinden ulaşıp fotoğrafları attıktan sonra fiyat bilgisi alabilirler.

Doç. Dr. Sevgi KURT Online Randevu
    Online Randevu Telefon Araması