Halk arasında yanak inceltme ya da Hollywood ameliyatı olarak da bilinen bişektomi, yüz hatlarının belirginleştirilmesi ve elmacık kemiklerinin dışarı çıkarılması için uygulanan kalıcı bir estetik operasyondur. Kare, U şeklinde ya da yuvarlak yüz hatlarına sahip olan kişiler için uygulanan bu estetik operasyon, küçük bir kesikle lokal anestezi altında yapılır. Bu nedenle oldukça basit bir işlemdir ve hastalar günlük hayatına aynı gün dönme avantajına sahiptir. Bütün dünyada yaygın hale gelen hem erkekler hem de kadınlar için uygulanan Bişektomi ameliyatını tüm detaylarıyla açıklayalım;

Bişektomi Nedir?

Yanak kısmında bulunan yağ dokusuna bukkal doku adı verilir. Bebeklik zamanında yanaklarda bulunan bu dokunun emmeyi kolaylaştırdığı bilinmektedir. Zaman içinde insanlar kilo verse bile bu doku azalmaz ve yüzde belirgin bir dolgunluk görüntüsü yaratır. Yüz hatları, insanların dış görünüşünde oldukça önemlidir. Bu nedenle yüz hatlarının iyileştirilmesi ve elmacık kemiklerinin belirgin hale getirilmesi amacıyla bişektomi ameliyatı uygulanır.

Bu ameliyat ile yüz hatlarının V şeklinde getirilmesi amaçlanır. Yanak kısmının dış hatlarında hiçbir kesi izi kalmadan yapılan bu estetik cerrahi işlemi, kalıcı bir operasyondur. Bir kez yapılması halinde kişi, istediği yüz hatlarına sahip olabilir ve bunu ömür boyu kullanabilir. Bu ameliyatın kalıcı olması, ameliyat öncesinde ve sonrasında dikkat edilmesi gereken şeylere uyulmasıyla da ilgilidir.

Bişektomi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Bişektomi ameliyatı hastalara, lokal anestezi altında yapılır. Yanağın iç kısmından yaklaşık 1 cm boyutunda küçük bir kesi atılır ve yağ dokusunun bir kısmı çıkartılır. Ameliyat yaklaşık olarak 30 ile 45 dakika arasında sürer. İşlem bittikten sonra açılan kesiler kapatılır ve ameliyat tamamlanır. Hasta aynı gün içinde taburcu edilir, hastanede kalınmasına gerek yoktur.

Bişektomi Ameliyatı Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Bişektomi ameliyatı uygulanmasından önce doktorunuz tarafından detaylı bir inceleme ve muayene yapılacaktır. Bu muayene sırasında kullandığınız düzenli bir ilaç ya da kronik bir rahatsızlığınız varsa mutlaka bildirmeniz gerekir. Ameliyat olmadan en az bir hafta önce sigara ve alkol kullanımının bırakılması tavsiye edilir. Yine bir hafta önce kan sulandırıcı ilaçlar ve bitkisel çaylar da içilmemelidir. Ameliyattan hemen önce, herhangi bir enfeksiyon oluşması riskinin önlenmesi için ağız içi mutlaka temizlenmelidir.

Bişektomi Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Enfeksiyonun önlenmesi için doktorunuz tarafından reçete edilen ağrı kesicilerin ve antibiyotiklerin düzenli olarak kullanılması gerekir.
    • Hastaların ilk üç gün boyunca yumuşak ve sulu gıdalar tüketmesi tavsiye edilir.
    • Ameliyat sonrasında hastaların güneşe maruz kalmaması önemlidir. Dışarı çıkılacaksa mutlaka güneş kremi kullanılmalıdır.
    • Ameliyattan sonraki 3 gün boyunca hastanın her 4 saatte bir 15 dakika boyunca, doğrudan yanağına soğuk pres uygulaması tavsiye edilir. Bu sayede yüz bölgesinde oluşacak şişme ve ödem önlenebilir.
    • Hastaların ameliyat sonrasındaki 7 gün boyunca her 12 saate bir ağız bölgesini tuzlu su ile gargara yapması gerekir.
    • Hastaların ameliyattan sonraki ilk 5 gün boyunca ağır aktivitelerden uzak durması gerekir. Hastalar günlük hayatına 5 gün sonra dönebilir.

Ameliyat sonrasında hastaların yüzündeki şişliklerin inmesi ve yüzün istenilen şekli alması biraz zaman alabilir. Bu süre hastaya göre değişmekle birlikte ortalama olarak 3 aydır.

Bişektomi Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Bişektomi ameliyatı 18 yaşın altındakiler ve 45 yaşın üstündekiler için tavsiye edilmez. 18 yaşın altında yüz hatları tam olarak keskinleşmediği gibi 45 yaşın üzerinde de yüzdeki yağ dokuları azalmaya başlar. Tam olarak bu ameliyatın yapılabilmesi için hatların ergenlik dönemini tamamlamış olması gerekir. Pek çok uzman 25-45 yaş arası için bu ameliyatı tavsiye etmektedir.

Bişektomi Fiyat Neye Göre Belirlenir?

Bişektomi fiyat araştırması yapmadan önce hastane ve doktor seçimini yapmanız oldukça önemlidir. Bu konuda uzman olan doktorlar tercih edilmelidir. Ayrıca ameliyatı yaptıracağınız hastanenin tam donanımlı olması da oldukça önemlidir. Hastane seçimi, ameliyat olunacak bölge, doktor seçimi gibi faktörler ameliyat fiyatını etkileyecektir.

Ayrıca bişektomi ile birlikte yüz kaldırma, burun estetiği, botoks, dudak estetiği gibi estetik ameliyatlar da uygulanabilir. Bu nedenle Bişektomi ile birlikte yapılcak olan diğer operasyonlar da ameliyat fiyatını etkileyecektir. Ameliyatta kullanılacak olan anestezi, ön muayene ve yapılacak olan tetkikler ameliyat fiyatını etkiler. Bişektomi fiyatları 2024 için Doç. Dr. Sevgi KURT’a ulaşabilirsiniz.

Doç. Dr. Sevgi KURT Online Randevu
    Online Randevu Telefon Araması